Onderzoek - Generations INC
16642
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16642,page-parent,bridge-core-3.0.1,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-28.7,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Onderzoek

Generatie onderzoek
Onderzoek van Generations INC.! Achterhalen wat er echt speelt. Om vervolgens het verhaal van een generatie in de organisatie te kunnen vertellen. We maken knelpunten inzichtelijk, bieden oplossingsrichtingen en praktische handvatten. Met als doel om generaties in hun kracht te zetten, talenten te benutten of de generatiekloof te dichten. Op weg naar een inclusieve, multi-generationele workforce.

Generatie onderzoek

Wanneer start je een onderzoek? Als er binnen een generatie of tussen generaties iets aan de hand lijkt te zijn. Vaak zien we dat terug in tevredenheidsonderzoek of verloop- en/of verzuimcijfers.

Dan zien we bijvoorbeeld in het tevredenheidsonderzoek dat jonge medewerkers ontevreden zijn over de mate van flexibiliteit in hun werk, hun loopbaan of hun manager.

Maar het is dan nog niet duidelijk wat er precies aan de hand is. Wij gaan op zoek naar het verhaal achter de cijfers zodat we zeker weten dat we straks aan de juiste knoppen draaien!

Aanleiding voor onderzoek

Ontevredenheid (meer dan wenselijk) binnen een generatie

Ongewenst verloop binnen een generatie

Meer inclusiviteit en verbinding tussen generaties

Anticiperen op vergrijzing, aan de slag met 55+

Moeite met aantrekken of behouden van jong talent

Discriminatie/ stereotypering van een generatie

Een onderzoek is vaak al een interventie an sich. Of het gaat om panelgesprekken met generatiegenoten of individuele interviews. De belangrijkste kansen en verbeterthema’s komen in beeld, de juiste acties en interventies worden inzichtelijk.

Flow generatie onderzoek

Een onderzoek kan grootschalig zijn, maar ook door middel van enkele interviews en verdiepende gesprekken kan er al veel nuttige informatie op tafel komen. Elk onderzoek is maatwerk. De volgende elementen komen meestal terug:

Onze onderzoeken omvatten meestal een combinatie van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. We combineren cijfers (denk aan tevredenheidscijfers, verzuim, doorgroei en verloop) met informatie uit panelgesprekken en interviews. De kwalitatieve informatie verklaart en onderbouwt de kwantitatieve data en leidt tot gedragen interventies.

Resultaat generatie onderzoek

Wij geloven er niet alleen in, we weten dat onderzoek veel oplevert. Wij doorgronden, analyseren en vertellen het verhaal vanuit het perspectief van een of meerdere generaties. Daardoor krijg je als organisatie zicht op wat er speelt binnen een generatie en wat de generatie nodig heeft om in haar kracht te staan.

Dan kan je als organisatie veel doelgerichter, echt gedragen initiatieven en interventies lanceren. Zo kan je de juiste vorm van generatiemanagement toepassen, passend bij de eigen branche en workforce. Als je de voordelen haalt uit een multi-generationele workforce, krijg je o.a.:

Vitale en energieke generaties

Goede balans van jong & oud

Minder vooroordelen en stereotypering

Betere samenwerking tussen generaties

Casussen

Tevreden Young Professionals

Engagement boost Young Professionals bij een financiële instelling

Duurzaam inzetbare Generaties

Het versterken en optimaal benutten van alle generaties op de werkvloer

Young professionals met Impact

Onderzoek binnen een farmaceut ‘empowerering young professionals'

Herken je jouw organisatie in enkele van de omschreven vraagstukken. Wil je iets met generatie management? Of wil je meer weten over generatie onderzoek? Bel mij, laten we samen kijken wat de vraag is. We denken graag met je mee!

 

Geertje@generationsinc.nl
M: +31-6-24778609