Generaties & Orangina - Generations INC
17288
post-template-default,single,single-post,postid-17288,single-format-standard,bridge-core-3.0.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-29.7,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.13.0,vc_responsive

Generaties & Orangina

Generaties en Orangina hoe zit het?

Generaties & Orangina

Generaties & Orangina

Orangina liefhebbers van alle generaties hebben meer overeenkomstig, dan dat generaties op elkaar lijken… Ja,ja, lees deze zin nog maar eens, haha! Als generatie expert kraakte het ook even in mijn hoofd😉

“Ok, dus betekent dat, dat generatie verschillen niet bestaan?”

Vanuit de marketing kan ik me inderdaad voorstellen dat het lastig is om marktsegmenten te baseren op demografische gegevens. En dat bijvoorbeeld sociale cohesie in een groep eerder samenhangt met bepaalde voorkeuren (nootjes of snoep) en persoonlijke kenmerken (denk aan: introvert of extravert).

Zijn er generatieverschillen?

Ja zeker, echter vanuit de marketing bril kan ik eerlijkheidshalve niet zoveel zeggen. Vanuit organisaties en de werk invalshoek zie ik dat er iets gaande is. Organisaties vergrijzen in rap tempo, beslissers zijn veelal ‘the usual suspects’, procedures & structuren zijn ouderwets en vastgeroest terwijl de tijdsgeest en de jonge generatie schreeuwt om vernieuwing!

We komen uit een tijd waar ratio, controle en hiërarchie hoog in het vaandel stond en we bewegen naar een fluïde mindset gebaseerd op vertrouwen. Deze transformatie is noodzakelijk gezien de extreme krapte op de arbeidsmarkt die nog gaat komen. En voor deze transformatie hebben we de input van de jonge generatie hard nodig.

Dus is generatie-denken zinloos?

Nee, zeker niet als het gaat om toekomstbestendige organisaties en werk. Dan is het bijzonder nuttig om het generatie perspectief te betrekken!

En hoe zit het dan met Orangina? Ik weet nog goed hoe de limo op dat ene Franse terrasje smaakte in dat ijskoude, bolle flesje dat ik vroeger als kind dronk, mjammie…

I love Orangina, jij?

Bron onderzoek-> www.bbh-labs.com/puncturing-the-paradox-group-cohesion-and-the-generational-myth